De här råden gäller just nu
Här har vi sammanfattat
de viktigaste råden om covid-19.
Du kan också läsa mer om varje råd
om du klickar på länkarna nedan.
Om covid-19
Här kan du läsa om corona-viruset
och hur sjukdomen covid-19 sprids.
Vaccination mot covid-19
Vaccinet du får hjälper din kropp
att skydda sig mot covid-19.
Testning för covid-19
Just nu är många människor sjuka samtidigt.
Därför testar sjukvården främst
vissa grupper.
Här kan du läsa om
vem som ska ta ett covid-test
Du kan också läsa om olika covid-test.
Så skyddar du dig och andra mot covid-19
Covid-19 sprider sig lätt mellan människor.
Det här kan du göra för att inte bli sjuk
och för att inte smitta andra.
Här kan du läsa om vad du ska göra
om du eller den du bor tillsammans med
får sjukdomen covid-19.
Personer med intellektuell funktionsnedsättning
På denna sida har vi samlat material
för personer med intellektuell funktionsnedsättning.
Material att skriva ut
På denna sida har vi samlat allt material som går att skriva ut.