Vem behöver vaccinera sig mot influensa? (lättläst)

Här berättar vi vilka personer som behöver vaccinera sig
mot influensa.

Vi rekommenderar att du vaccinerar dig mot influensa
om något av det här gäller för dig:

  • Du är 65 år eller äldre.
  • Du kan bli svårt sjuk om du får influensa.
  • Du är 65 år eller äldre och får hjälp av hemtjänsten
    eller av någon annan person varje dag.
  • Du är 65 år eller äldre och bor på ett vårdboende.
  • Du bor med en person som har mycket nedsatt immunförsvar.

En del personer behöver också vaccinera sig mot covid-19.
Du kan vaccinera dig samtidigt mot influensa och covid-19.

Om vaccination mot influensa
på 1177.se